Polityka prywatności

Ochrona informacji dotyczących Klientów / Użytkowników naszego Sklepu internetowego działającego pod adresem https//framfinanse.pl (dalej: Sklep) jest dla nas sprawą najwyższej wagi, w związku z tym dokładamy szczególnych starań, aby Klienci / Użytkownicy powierzający nam swoje dane osobowe w celu skorzystania z ofert Sklepu czuli się komfortowo i bezpiecznie. Niniejsza „Polityka prywatności” wyjaśnia zasady i zakres przetwarzania przez nas danych osobowych Klientów / Użytkowników, jak też określa przysługujące Klientom prawa, jak też nasze obowiązki jako Administratora Danych.

Administrator danych
FRAM Finanse Sp. z o.o. – siedziba: 64-920 Piła, Kossaka 110, NIP: 764 270 71 18, REGON: 520590358,
KRS: 0000950709, tel. 786 113 777, e-mail: kontakt@framfinanse.pl

Cel przetwarzania danych osobowych
FRAM Finanse Sp. z o.o. przetwarza dane osobowe Klientów / Użytkowników Sklepu w następujących
celach:

  • utworzenia konta Klienta / Użytkownika niezbędnego do obsługi zamówienia,
  • zawarcia umowy sprzedaży,
  • dokonania i udokumentowania rozliczeń,
  • dostarczenia zamówionych przez Klienta produktów / usług,
  • marketingu usług własnych FRAM Finanse Sp. z o.o.,
  • ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, np. korzystania przez Klientów / Użytkowników z
    przysługujących mu uprawnień (np. odstąpienie od umowy),
  • zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania określonych faktów,
  • uaktualniania i korygowania danych osobowych Klientów / Użytkowników, jak również
    kontaktowania się z nimi w sprawach realizacji otrzymanych wniosków, reklamacji, uwag i
    postulatów,
  • w celach analitycznych i badania satysfakcji Klientów / Użytkowników pod kątem optymalizacji
    procesów ich obsługi;
    Jeśli Klient / Użytkownik wyrazi zgodę na otrzymywanie informacji o nowościach i promocjach wówczas
    Sklep przetwarza jego dane w celu przesyłania informacji handlowych.
    Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych
    Dane osobowe Klientów / Użytkowników są przetwarzane zgodnie z przepisami Rozporządzenia
    Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób
    fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
    danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dziennik Urzędowy UE L119/1 z dnia 4 maja 2016 r., dalej:
    RODO ), Ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (Dz. U.2018. poz.1000 ze zm. ),
    Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz innych właściwych
    przepisów krajowych.
    FRAM Finanse Sp. z o.o. przetwarza dane osobowe Klientów / Użytkowników na podstawie:
  • zawartych z nimi umów lub czynności niezbędnych do wykonania przed zawarciem umowy na
    żądanie Klienta (art. 6 ust. 1 lit. b RODO oraz właściwe przepisy dot. komunikacji elektronicznej),
  • właściwych przepisów prawa regulujących zawieranie i obsługę umów oraz związanych z nimi
    obowiązków
    (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) m.in. wymóg posiadania wymaganej dokumentacji księgowej i
    rachunkowej, wystawianie faktur,
  • prawnie uzasadnionych interesów Administratora lub osoby trzeciej (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), m.in.
    ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń, zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej
    potrzeby wykazania określonych faktów, kontaktowania się z Klientami / Użytkownikami w
    sprawach realizacji ich wniosków, reklamacji, uwag i postulatów, badania satysfakcji Klientów,
  • zgody Klienta / Użytkownika w zakresie i w celach wynikających ze złożonego oświadczenia zgody
    (art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz właściwe przepisy dot. komunikacji elektronicznej).
    Podanie przez Klienta / Użytkownika danych dla potrzeb zawarcia i wykonania umowy jest warunkiem
    niezbędnym – bez podania danych nie będzie możliwe skorzystanie z ofert Sklepu.
    Podanie danych niezbędnych do wykonania obowiązków prawnych wynika z właściwych przepisów
    prawa.
    Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych jest całkowicie dobrowolne, jednak brak zgody
    uniemożliwia założenie konta Użytkownika Sklepu, otrzymywanie wiadomości marketingowych na adres
    skrzynki pocztowej Klienta / Użytkownika lub jego numeru telefonu, bądź uzyskania odpowiedzi na
    zadane przez Klienta / Użytkownika pytanie / sygnalizowaną sprawę przy wykorzystaniu znajdującego
    się na naszej Stronie elektronicznego formularza kontaktowego.
    Wykorzystujemy adresy IP do identyfikacji i gromadzenia danych demograficznych od osób
    odwiedzających nasz serwis (takich jak informacje o regionach, z których nastąpiło połączenie).
    Informacje te w żaden sposób nie są łączone z danymi osobowymi użytkowników. Ponadto, dane
    użytkowników naszego serwisu internetowego oraz dane ilustrujące ich preferencje mogą być
    ujawniane w formie statystyk, przy czym przedmiotowe statystyki pozostają anonimowe i nie zawierają
    danych identyfikujących poszczególnych użytkowników.
    Prawa Klienta / Użytkownika
    Klientom / Użytkownikom przysługują następujące prawa w związku z przetwarzaniem jego danych
    osobowych przez Sklep:
    1) Klient / Użytkownik może w każdej chwili wycofać swoją zgodę (zgody) na przetwarzanie danych
    osobowych – bez podawania przyczyny. Żądanie może dotyczyć jednej, kilku lub wszystkich
    udzielonych zgód. W zakresie w jakim Klient / Użytkownik wycofa udzieloną zgodę zaprzestaniemy
    przesyłania treści marketingowych (np. jeżeli Klient / Użytkownik wycofa zgodę na otrzymywanie
    treści marketingowych na adres email, a nie wycofa zgody na otrzymywanie takich treści na numer
    telefonu – zaprzestaniemy przesyłać takie treści na adres email, ale nadal będziemy je przesyłać na
    numer telefonu).
    Wycofanie wszystkich zgód spowoduje, że nie będziemy przesyłać Klientowi / Użytkownikowi
    jakichkolwiek treści marketingowych. Wycofanie zgody / zgód nie wpływa na czynności
    przetwarzania dokonane przez Sklep przed wycofaniem zgody.
    2) Klient / Użytkownik może zażądać usunięcia danych, jeżeli uzna że istnieją ku temu okoliczności
    wskazane
    w art. 17 ust. 1 RODO. Żądanie usunięcia danych nie wpłynie na czynności przetwarzania dokonane
    przez Sklep przed wpływem żądania. Usunięcie danych oznacza, że zostanie usunięte konto Klienta
    / Użytkownika w Sklepie, a dane nie będą przez nas przetwarzane z zastrzeżeniem pkt. 5 poniżej.
    3) Klient / Użytkownik może wyrazić sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych jeżeli podstawą
    ich przetwarzania przez Sklep są prawnie uzasadnione interesy Administratora Danych (art. 6 ust. 1
    lit. f RODO). Warunki realizacji tego uprawnienia są szczegółowo uregulowane w art. 21 RODO.
    Sprzeciw nie wpłynie na czynności przetwarzania dokonane przez Sklep przed wpływem takiego
    wniosku. Wniesienie sprzeciwu spowoduje usunięcie konta Klienta / Użytkownika w Sklepie, a dane
    nie będą przez nas przetwarzane z zastrzeżeniem pkt. 5 poniżej.
    4) Klient / Użytkownik może zażądać ograniczenia przetwarzanie przez Sklep danych osobowych: czy
    to przez określony czas, czy w określonym zakresie na zasadach określonych w art. 18 RODO.
    Administrator Danych dostosuje się do decyzji Klienta / Użytkownika w tym zakresie z zastrzeżeniem
    pkt. 5 poniżej. Żądanie to nie wpłynie na czynności przetwarzania dokonane przez Sklep przed
    wpływem żądania.
    5) FRAM Finanse Sp. z o.o. zastrzega, że żądanie usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania lub
    zgłoszony sprzeciw wobec przetwarzania danych nie zostaną uwzględnione:
  • w przypadku konieczności przestrzegania przez Sklep okresów przedawnienia przewidzianych
    prawem oraz wymaganych prawem terminów posiadania dokumentacji rachunkowej
    (finansowej) i podatkowej,
  • w przypadku podjęcia przez którąkolwiek ze Stron działań mających na celu ustalenie,
    dochodzenie lub obronę roszczeń,
  • w przypadku realizacji uprawień / obowiązków określonych w ustawach szczególnych,
  • w innych prawnie uzasadnionych przypadkach, które będą nadrzędne wobec praw i wolności
    Klienta / Użytkownika.
    FRAM Finanse Sp. z o.o. zastrzega, że zgłoszone przez Klienta / Użytkownika żądanie realizacji ww.
    praw może zostać nieuwzględnione w przypadku gdy będzie to uzasadnione obowiązującymi
    przepisami prawa. W odpowiedzi na żądanie zgłoszone przez Klienta / Użytkownika zobowiązujemy
    się udzielić mu wszelkich niezbędnych informacji w zakresie tego, czy zadośćuczynienie
    zgłoszonemu żądaniu jest możliwe bądź nie, podając równocześnie podstawę prawną swojego
    działania. Gwarantujemy jednak, że będziemy przetwarzali dane osobowe Klientów / Użytkowników
    wyłącznie w takim zakresie, w jakim jest to niezbędne dla celów przetwarzania deklarowanych przez
    Sklep.
    6) Klient / Użytkownik w każdej chwili może zażądać od Sklepu poprawienia / sprostowania danych
    osobowych na warunkach określonych w art. 16 RODO.
    7) Klient / Użytkownik może w każdej chwili uzyskać dostęp do swoich danych osobowych na
    warunkach określonych w art. 15 RODO. Informujemy, że pierwsza kopia zawierająca dane osobowe
    Klienta / Użytkownika, które przetwarzamy jest bezpłatna. Za wydanie każdych kolejnych
    egzemplarzy FRAM Finanse Sp. z o.o. może naliczyć opłaty w rozsądnej wysokości, wynikające z
    kosztów administracyjnych.
    8) Klient / Użytkownik może w każdej chwili zażądać przeniesienia jego danych osobowych do innego
    Administratora – którego wskaże – na warunkach określonych w art. 20 RODO.
    Czas przechowywania danych osobowych
    Dane osobowe Klientów / Użytkowników przechowujemy:
  • przez okres realizacji umowy sprzedaży / wykonania usługi, a po jej wykonaniu – przez wynikający z
    prawa okres przedawnienia roszczeń oraz wymóg posiadania dokumentacji księgowej i
    rachunkowej,
  • do czasu usunięcia konta Klienta / Użytkownika Sklepu – w przypadku zawarcia wyłącznie umowy o
    posiadanie konta,
  • do czasu wycofania zgód – w przypadku udzielonych przez Klienta / Użytkownika zgód w celach
    marketingowych,
  • do czasu udzielenia pełnej informacji w przypadku skorzystania z formularza kontaktowego – jeżeli
    nie będziemy posiadali innej podstawy prawnej.
    Skarga do Prezesa Urzędu Ochrony danych
    Jeżeli Klient / Użytkownik uważa, że FRAM Finanse Sp. z o.o. przetwarza dane osobowe niezgodnie z
    prawem, przysługuje mu możliwość wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
    którego dane adresowe są podane na stronie internetowej prowadzonej przez Urząd Ochrony Danych
    Osobowych: https://uodo.gov.pl/ zakładka „Kontakt”.
    Odbiorcy danych
    FRAM Finanse Sp. z o.o. może udostępniać dane osobowe Klientów / Użytkowników:
  • organom władzy publicznej oraz podmiotom wykonującym zadania publiczne lub działającym na
    zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie
    obowiązującego prawa;
  • podmiotom, z którymi współpracuje w celu realizacji zawartej umowy sprzedaży / wykonania usługi,
    w tym: upoważnionym wykonawcom umów cywilnoprawnych, firmom informatycznym
    serwisującym nasz system i oprogramowanie, kancelariom prawnym, firmom kurierskim i
    pocztowym, które będą realizować wysyłkę zamówionych produktów do klienta.
    FRAM Finanse Sp. z o.o. nie sprzedaje ani nie udostępnia osobom trzecim danych osobowy swoich
    Klientów / Użytkowników bez ich zgody. Jedynym przypadkiem, gdy Administrator zobligowany będzie
    to uczynić będzie wniosek sądu, prokuratury, policji lub innego upoważnionego organu na podstawie
    bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
    Administrator Danych deklaruje, że nie przekazuje i nie zamierza przekazywać danych osobowych
    użytkowników serwisu do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
    Zabezpieczenia
    Strona https://framfinanse.pl chroniona jest środkami bezpieczeństwa przed utratą, niewłaściwym
    wykorzystaniem i modyfikacją danych. FRAM Finanse Sp. z o.o. zobowiązuje się chronić wszelkie
    ujawnione nam informacje zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, tj. powołanymi
    wyżej przepisami RODO, ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną, jak równie normami
    bezpieczeństwa (Polska Norma PN-ISO/IEC 27001:2017- 06 Technika informatyczna – Techniki
    bezpieczeństwa – Systemy zarządzania bezpieczeństwem informacji – Wymagania).
    Deklarujemy, że dostęp do danych osobowych Klientów / Użytkowników Sklepu mają wyłącznie osoby
    uprawnione przez Zarząd FRAM Finanse Sp. z o.o., odpowiednio przeszkolone w zakresie zasad i
    sposobów przetwarzania tych danych oraz zachowania tajemnicy danych osobowych i innych informacji
    prawnie chronionych.
    Mechanizm cookies na stronie https://framfinanse.pl
    Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) są to dane informatyczne, pliki tekstowe, które przechowywane są w
    urządzeniu końcowym (komputerze) użytkownika serwisu internetowego i wykorzystywane są przez
    mechanizmy strony internetowej. Zawierają unikalny numer, adres i nazwę strony internetowej z której
    pochodzą oraz okres ich przechowywania w serwisie. Podmiotem zamieszczającym pliki cookies na
    komputerze użytkownika naszego serwisu jest FRAM Finanse Sp. z o.o.
    Osoby korzystające z naszej strony internetowej wyrażają zgodę na używanie cookies, zgodnie z
    aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Nasz serwis internetowy nie magazynuje automatycznie żadnych
    danych, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
    Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  • dostosowania zawartości strony internetowej do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji
    korzystania z niej; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika serwisu i
    odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  • tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy serwisu korzystają ze
    strony internetowej, co umożliwia ulepszanie jej struktury i zawartości;
  • utrzymania sesji użytkownika serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej
    podstronie serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła.
    W ramach serwisu https://…. stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session
    cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które
    przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony
    internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies
    przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika przez czas określony w parametrach plików
    cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
    W ramach serwisu https://framfinanse.pl stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  • „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach serwisu,
    np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w
    ramach serwisu;
  • pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć
    w zakresie uwierzytelniania w ramach serwisu;
  • „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze strony
    internetowej;
  • „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień
    i personalizację interfejsu użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego
    pochodzi użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  • „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych
    dostosowanych do ich zainteresowań.
    Przeglądarki internetowe domyślnie dopuszczają przechowywanie plików cookies w urządzeniu
    końcowym użytkownika. Użytkownicy naszego serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień
    dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować
    automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich
    każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu. Informacje dotyczące
    sposobów zmian ustawienia cookies można znaleźć w zakładce „Pomoc” przeglądarki internetowej.
    Zastosowane ograniczenia plików cookies mogą wpłynąć niekorzystnie na niektóre funkcjonalności
    strony internetowej.
    Odpowiedzialność usługodawcy
    FRAM Finanse Sp. z o.o. nie odpowiada za szkody spowodowane udostępnieniem przez klienta osobom
    trzecim haseł lub innych informacji umożliwiających dostęp do posiadanego przez klienta konta,
    adresów e-mail, loginów, linków do śledzenia losów zamówienia oraz innych danych niepublicznych
    przekazanych w celu realizacji zamówienia lub też jeżeli osoba trzecia weszła w posiadanie tych danych
    niezgodnie z prawem (kradzież danych osobowych, włamania do systemów informatycznych, włamania
    na konta pocztowego).
    Nasza strona internetowa zawiera lub może zawierać odnośniki do innych stron internetowych. FRAM
    Finanse Sp. z o.o. nie bierze odpowiedzialności za zasady zachowania prywatności obowiązujące na tych
    stronach i nie gwarantuje wiarygodności informacji pobranych z sieci Internet.
    FRAM Finanse Sp. z o.o. nie przyjmuje odpowiedzialności za wszelkiego rodzaju bezpośrednie, pośrednie
    lub przypadkowe uszkodzenia mogące wystąpić w związku z dostępem lub korzystaniem z naszej strony
    internetowej, w tym także za straty bądź uszkodzenia wywołane przez zainfekowanie komputera
    użytkownika wirusem.
    Zmiany
    W przypadku zmiany niniejszej „Polityki prywatności”, wprowadzone zostaną odpowiednie modyfikacje
    do powyższych zasad i postanowień.
    Kontakt w sprawie danych osobowych
    Wszelkie zgłoszenia lub żądania dotyczące danych osobowych można nam zgłaszać:
  • za pomocą formularza kontaktowego na stronie internetowej: https://framfinanse.pl/kontakt/
  • pocztą elektroniczną, pisząc do nas na adres e-mail: kontakt@framfinanse.pl
  • pocztą tradycyjną, pisząc do nas na adres FRAM Finanse Sp. z o.o. 64-920 Piła, Kossaka 110.
    Zarząd FRAM Finanse Sp. z o.o.