Ochrona informacji dotyczących Klientów / Użytkowników naszego Sklepu internetowego działającego pod adresem https//framfinanse.pl (dalej: Sklep) jest dla nas sprawą najwyższej wagi, w związku z tym dokładamy szczególnych starań, aby Klienci / Użytkownicy powierzający nam swoje dane osobowe w celu skorzystania z ofert Sklepu czuli się komfortowo i bezpiecznie. Niniejsza „Polityka prywatności” wyjaśnia zasady i zakres przetwarzania przez nas danych osobowych Klientów / Użytkowników, jak też określa przysługujące Klientom prawa, jak też nasze obowiązki jako Administratora Danych.
Administrator danych
FRAM Finanse Sp. z o.o. – siedziba: 64-920 Piła, Kossaka 110, NIP: 764 270 71 18, REGON: 520590358,
KRS: 0000950709, tel. 786 113 777, e-mail: kontakt@framfinanse.pl
Cel przetwarzania danych osobowych
FRAM Finanse Sp. z o.o. przetwarza dane osobowe Klientów / Użytkowników Sklepu w następujących
celach:
- utworzenia konta Klienta / Użytkownika niezbędnego do obsługi zamówienia,
- zawarcia umowy sprzedaży,
- dokonania i udokumentowania rozliczeń,
- dostarczenia zamówionych przez Klienta produktów / usług,
- marketingu usług własnych FRAM Finanse Sp. z o.o.,
- ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, np. korzystania przez Klientów / Użytkowników z
przysługujących mu uprawnień (np. odstąpienie od umowy), - zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania określonych faktów,
- uaktualniania i korygowania danych osobowych Klientów / Użytkowników, jak również
kontaktowania się z nimi w sprawach realizacji otrzymanych wniosków, reklamacji, uwag i
postulatów, - w celach analitycznych i badania satysfakcji Klientów / Użytkowników pod kątem optymalizacji
procesów ich obsługi;
Jeśli Klient / Użytkownik wyrazi zgodę na otrzymywanie informacji o nowościach i promocjach wówczas
Sklep przetwarza jego dane w celu przesyłania informacji handlowych.
Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych
Dane osobowe Klientów / Użytkowników są przetwarzane zgodnie z przepisami Rozporządzenia
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób
fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dziennik Urzędowy UE L119/1 z dnia 4 maja 2016 r., dalej:
RODO ), Ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. (Dz. U.2018. poz.1000 ze zm. ),
Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz innych właściwych
przepisów krajowych.
FRAM Finanse Sp. z o.o. przetwarza dane osobowe Klientów / Użytkowników na podstawie: - zawartych z nimi umów lub czynności niezbędnych do wykonania przed zawarciem umowy na
żądanie Klienta (art. 6 ust. 1 lit. b RODO oraz właściwe przepisy dot. komunikacji elektronicznej), - właściwych przepisów prawa regulujących zawieranie i obsługę umów oraz związanych z nimi
obowiązków
(art. 6 ust. 1 lit. c RODO) m.in. wymóg posiadania wymaganej dokumentacji księgowej i
rachunkowej, wystawianie faktur, - prawnie uzasadnionych interesów Administratora lub osoby trzeciej (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), m.in.
ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń, zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej
potrzeby wykazania określonych faktów, kontaktowania się z Klientami / Użytkownikami w
sprawach realizacji ich wniosków, reklamacji, uwag i postulatów, badania satysfakcji Klientów, - zgody Klienta / Użytkownika w zakresie i w celach wynikających ze złożonego oświadczenia zgody
(art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz właściwe przepisy dot. komunikacji elektronicznej).
Podanie przez Klienta / Użytkownika danych dla potrzeb zawarcia i wykonania umowy jest warunkiem
niezbędnym – bez podania danych nie będzie możliwe skorzystanie z ofert Sklepu.
Podanie danych niezbędnych do wykonania obowiązków prawnych wynika z właściwych przepisów
prawa.
Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych jest całkowicie dobrowolne, jednak brak zgody
uniemożliwia założenie konta Użytkownika Sklepu, otrzymywanie wiadomości marketingowych na adres
skrzynki pocztowej Klienta / Użytkownika lub jego numeru telefonu, bądź uzyskania odpowiedzi na
zadane przez Klienta / Użytkownika pytanie / sygnalizowaną sprawę przy wykorzystaniu znajdującego
się na naszej Stronie elektronicznego formularza kontaktowego.
Wykorzystujemy adresy IP do identyfikacji i gromadzenia danych demograficznych od osób
odwiedzających nasz serwis (takich jak informacje o regionach, z których nastąpiło połączenie).
Informacje te w żaden sposób nie są łączone z danymi osobowymi użytkowników. Ponadto, dane
użytkowników naszego serwisu internetowego oraz dane ilustrujące ich preferencje mogą być
ujawniane w formie statystyk, przy czym przedmiotowe statystyki pozostają anonimowe i nie zawierają
danych identyfikujących poszczególnych użytkowników.
Prawa Klienta / Użytkownika
Klientom / Użytkownikom przysługują następujące prawa w związku z przetwarzaniem jego danych
osobowych przez Sklep:
1) Klient / Użytkownik może w każdej chwili wycofać swoją zgodę (zgody) na przetwarzanie danych
osobowych – bez podawania przyczyny. Żądanie może dotyczyć jednej, kilku lub wszystkich
udzielonych zgód. W zakresie w jakim Klient / Użytkownik wycofa udzieloną zgodę zaprzestaniemy
przesyłania treści marketingowych (np. jeżeli Klient / Użytkownik wycofa zgodę na otrzymywanie
treści marketingowych na adres email, a nie wycofa zgody na otrzymywanie takich treści na numer
telefonu – zaprzestaniemy przesyłać takie treści na adres email, ale nadal będziemy je przesyłać na
numer telefonu).
Wycofanie wszystkich zgód spowoduje, że nie będziemy przesyłać Klientowi / Użytkownikowi
jakichkolwiek treści marketingowych. Wycofanie zgody / zgód nie wpływa na czynności
przetwarzania dokonane przez Sklep przed wycofaniem zgody.
2) Klient / Użytkownik może zażądać usunięcia danych, jeżeli uzna że istnieją ku temu okoliczności
wskazane
w art. 17 ust. 1 RODO. Żądanie usunięcia danych nie wpłynie na czynności przetwarzania dokonane
przez Sklep przed wpływem żądania. Usunięcie danych oznacza, że zostanie usunięte konto Klienta
/ Użytkownika w Sklepie, a dane nie będą przez nas przetwarzane z zastrzeżeniem pkt. 5 poniżej.
3) Klient / Użytkownik może wyrazić sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych jeżeli podstawą
ich przetwarzania przez Sklep są prawnie uzasadnione interesy Administratora Danych (art. 6 ust. 1
lit. f RODO). Warunki realizacji tego uprawnienia są szczegółowo uregulowane w art. 21 RODO.
Sprzeciw nie wpłynie na czynności przetwarzania dokonane przez Sklep przed wpływem takiego
wniosku. Wniesienie sprzeciwu spowoduje usunięcie konta Klienta / Użytkownika w Sklepie, a dane
nie będą przez nas przetwarzane z zastrzeżeniem pkt. 5 poniżej.
4) Klient / Użytkownik może zażądać ograniczenia przetwarzanie przez Sklep danych osobowych: czy
to przez określony czas, czy w określonym zakresie na zasadach określonych w art. 18 RODO.
Administrator Danych dostosuje się do decyzji Klienta / Użytkownika w tym zakresie z zastrzeżeniem
pkt. 5 poniżej. Żądanie to nie wpłynie na czynności przetwarzania dokonane przez Sklep przed
wpływem żądania.
5) FRAM Finanse Sp. z o.o. zastrzega, że żądanie usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania lub
zgłoszony sprzeciw wobec przetwarzania danych nie zostaną uwzględnione: - w przypadku konieczności przestrzegania przez Sklep okresów przedawnienia przewidzianych
prawem oraz wymaganych prawem terminów posiadania dokumentacji rachunkowej
(finansowej) i podatkowej, - w przypadku podjęcia przez którąkolwiek ze Stron działań mających na celu ustalenie,
dochodzenie lub obronę roszczeń, - w przypadku realizacji uprawień / obowiązków określonych w ustawach szczególnych,
- w innych prawnie uzasadnionych przypadkach, które będą nadrzędne wobec praw i wolności
Klienta / Użytkownika.
FRAM Finanse Sp. z o.o. zastrzega, że zgłoszone przez Klienta / Użytkownika żądanie realizacji ww.
praw może zostać nieuwzględnione w przypadku gdy będzie to uzasadnione obowiązującymi
przepisami prawa. W odpowiedzi na żądanie zgłoszone przez Klienta / Użytkownika zobowiązujemy
się udzielić mu wszelkich niezbędnych informacji w zakresie tego, czy zadośćuczynienie
zgłoszonemu żądaniu jest możliwe bądź nie, podając równocześnie podstawę prawną swojego
działania. Gwarantujemy jednak, że będziemy przetwarzali dane osobowe Klientów / Użytkowników
wyłącznie w takim zakresie, w jakim jest to niezbędne dla celów przetwarzania deklarowanych przez
Sklep.
6) Klient / Użytkownik w każdej chwili może zażądać od Sklepu poprawienia / sprostowania danych
osobowych na warunkach określonych w art. 16 RODO.
7) Klient / Użytkownik może w każdej chwili uzyskać dostęp do swoich danych osobowych na
warunkach określonych w art. 15 RODO. Informujemy, że pierwsza kopia zawierająca dane osobowe
Klienta / Użytkownika, które przetwarzamy jest bezpłatna. Za wydanie każdych kolejnych
egzemplarzy FRAM Finanse Sp. z o.o. może naliczyć opłaty w rozsądnej wysokości, wynikające z
kosztów administracyjnych.
8) Klient / Użytkownik może w każdej chwili zażądać przeniesienia jego danych osobowych do innego
Administratora – którego wskaże – na warunkach określonych w art. 20 RODO.
Czas przechowywania danych osobowych
Dane osobowe Klientów / Użytkowników przechowujemy: - przez okres realizacji umowy sprzedaży / wykonania usługi, a po jej wykonaniu – przez wynikający z
prawa okres przedawnienia roszczeń oraz wymóg posiadania dokumentacji księgowej i
rachunkowej, - do czasu usunięcia konta Klienta / Użytkownika Sklepu – w przypadku zawarcia wyłącznie umowy o
posiadanie konta, - do czasu wycofania zgód – w przypadku udzielonych przez Klienta / Użytkownika zgód w celach
marketingowych, - do czasu udzielenia pełnej informacji w przypadku skorzystania z formularza kontaktowego – jeżeli
nie będziemy posiadali innej podstawy prawnej.
Skarga do Prezesa Urzędu Ochrony danych
Jeżeli Klient / Użytkownik uważa, że FRAM Finanse Sp. z o.o. przetwarza dane osobowe niezgodnie z
prawem, przysługuje mu możliwość wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
którego dane adresowe są podane na stronie internetowej prowadzonej przez Urząd Ochrony Danych
Osobowych: https://uodo.gov.pl/ zakładka „Kontakt”.
Odbiorcy danych
FRAM Finanse Sp. z o.o. może udostępniać dane osobowe Klientów / Użytkowników: - organom władzy publicznej oraz podmiotom wykonującym zadania publiczne lub działającym na
zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie
obowiązującego prawa; - podmiotom, z którymi współpracuje w celu realizacji zawartej umowy sprzedaży / wykonania usługi,
w tym: upoważnionym wykonawcom umów cywilnoprawnych, firmom informatycznym
serwisującym nasz system i oprogramowanie, kancelariom prawnym, firmom kurierskim i
pocztowym, które będą realizować wysyłkę zamówionych produktów do klienta.
FRAM Finanse Sp. z o.o. nie sprzedaje ani nie udostępnia osobom trzecim danych osobowy swoich
Klientów / Użytkowników bez ich zgody. Jedynym przypadkiem, gdy Administrator zobligowany będzie
to uczynić będzie wniosek sądu, prokuratury, policji lub innego upoważnionego organu na podstawie
bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
Administrator Danych deklaruje, że nie przekazuje i nie zamierza przekazywać danych osobowych
użytkowników serwisu do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
Zabezpieczenia
Strona https://framfinanse.pl chroniona jest środkami bezpieczeństwa przed utratą, niewłaściwym
wykorzystaniem i modyfikacją danych. FRAM Finanse Sp. z o.o. zobowiązuje się chronić wszelkie
ujawnione nam informacje zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, tj. powołanymi
wyżej przepisami RODO, ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną, jak równie normami
bezpieczeństwa (Polska Norma PN-ISO/IEC 27001:2017- 06 Technika informatyczna – Techniki
bezpieczeństwa – Systemy zarządzania bezpieczeństwem informacji – Wymagania).
Deklarujemy, że dostęp do danych osobowych Klientów / Użytkowników Sklepu mają wyłącznie osoby
uprawnione przez Zarząd FRAM Finanse Sp. z o.o., odpowiednio przeszkolone w zakresie zasad i
sposobów przetwarzania tych danych oraz zachowania tajemnicy danych osobowych i innych informacji
prawnie chronionych.
Mechanizm cookies na stronie https://framfinanse.pl
Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) są to dane informatyczne, pliki tekstowe, które przechowywane są w
urządzeniu końcowym (komputerze) użytkownika serwisu internetowego i wykorzystywane są przez
mechanizmy strony internetowej. Zawierają unikalny numer, adres i nazwę strony internetowej z której
pochodzą oraz okres ich przechowywania w serwisie. Podmiotem zamieszczającym pliki cookies na
komputerze użytkownika naszego serwisu jest FRAM Finanse Sp. z o.o.
Osoby korzystające z naszej strony internetowej wyrażają zgodę na używanie cookies, zgodnie z
aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Nasz serwis internetowy nie magazynuje automatycznie żadnych
danych, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
Pliki cookies wykorzystywane są w celu: - dostosowania zawartości strony internetowej do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji
korzystania z niej; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika serwisu i
odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb; - tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy serwisu korzystają ze
strony internetowej, co umożliwia ulepszanie jej struktury i zawartości; - utrzymania sesji użytkownika serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej
podstronie serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła.
W ramach serwisu https://…. stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session
cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które
przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony
internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies
przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika przez czas określony w parametrach plików
cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
W ramach serwisu https://framfinanse.pl stosowane są następujące rodzaje plików cookies: - „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach serwisu,
np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w
ramach serwisu; - pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć
w zakresie uwierzytelniania w ramach serwisu; - „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze strony
internetowej; - „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień
i personalizację interfejsu użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego
pochodzi użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.; - „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych
dostosowanych do ich zainteresowań.
Przeglądarki internetowe domyślnie dopuszczają przechowywanie plików cookies w urządzeniu
końcowym użytkownika. Użytkownicy naszego serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień
dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować
automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich
każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu. Informacje dotyczące
sposobów zmian ustawienia cookies można znaleźć w zakładce „Pomoc” przeglądarki internetowej.
Zastosowane ograniczenia plików cookies mogą wpłynąć niekorzystnie na niektóre funkcjonalności
strony internetowej.
Odpowiedzialność usługodawcy
FRAM Finanse Sp. z o.o. nie odpowiada za szkody spowodowane udostępnieniem przez klienta osobom
trzecim haseł lub innych informacji umożliwiających dostęp do posiadanego przez klienta konta,
adresów e-mail, loginów, linków do śledzenia losów zamówienia oraz innych danych niepublicznych
przekazanych w celu realizacji zamówienia lub też jeżeli osoba trzecia weszła w posiadanie tych danych
niezgodnie z prawem (kradzież danych osobowych, włamania do systemów informatycznych, włamania
na konta pocztowego).
Nasza strona internetowa zawiera lub może zawierać odnośniki do innych stron internetowych. FRAM
Finanse Sp. z o.o. nie bierze odpowiedzialności za zasady zachowania prywatności obowiązujące na tych
stronach i nie gwarantuje wiarygodności informacji pobranych z sieci Internet.
FRAM Finanse Sp. z o.o. nie przyjmuje odpowiedzialności za wszelkiego rodzaju bezpośrednie, pośrednie
lub przypadkowe uszkodzenia mogące wystąpić w związku z dostępem lub korzystaniem z naszej strony
internetowej, w tym także za straty bądź uszkodzenia wywołane przez zainfekowanie komputera
użytkownika wirusem.
Zmiany
W przypadku zmiany niniejszej „Polityki prywatności”, wprowadzone zostaną odpowiednie modyfikacje
do powyższych zasad i postanowień.
Kontakt w sprawie danych osobowych
Wszelkie zgłoszenia lub żądania dotyczące danych osobowych można nam zgłaszać: - za pomocą formularza kontaktowego na stronie internetowej: https://framfinanse.pl/kontakt/
- pocztą elektroniczną, pisząc do nas na adres e-mail: kontakt@framfinanse.pl
- pocztą tradycyjną, pisząc do nas na adres FRAM Finanse Sp. z o.o. 64-920 Piła, Kossaka 110.
Zarząd FRAM Finanse Sp. z o.o.